Pertti kirjoitti:Kun siitä pyörän päältä törmäyksen jälkeen lähtee, taitaa lantion vammat tulla ensin.
Tankki, mittarit, sarvet ja sitten lentoon.
On varmasti myös vauhdista kiinni. Kaksi kertaa olen tangon yli lentänyt nuorena miehenä ja toivottavasti nuo tilastolliset lennot on jo koettu
Ensimmäisellä kerralla koulumatkalla kevarilla auto kääntyi eteen 50 alueella. Ehdin jarruttaa hieman ja kun etupyörä törmäsi keulaan, lähdin komealla puolivoltilla tangon yli konepellin kautta jaloilleni maahan ja siitä nurin. Onneksi oli kypärä päässä, vaikka siihen aikaan ei ollut pakkoa. Ainoa vamma tuli vaihdepuolen pohkeeseen, joka ilmeisesti otti lentoon lähtiessä jalkatappiin. Arpi siinä on vieläkin, mutta tikkejäkään ei tarvittu.
Toinen kerta oli seuraavana talvena jäällä hankikannon aikaan. Ajoin mopolla sen minkä kulki, kunnes tuli pieni kinos ja siitä alas tullessa etupyörä upposi lumeen. Taas lähettiin tangon yli ja nopeasti

Lensin ja liu'uin lumella aika kauas ja mopo kerien perässä melkein yhtä kauas. Lunta oli sen verran, että ei mitään vammoja itselle eikä mopolle.
Eli ei siis havaittavaa törmäystä tankoon tai mittaristoon, vaan suoraan siitä lähdin tangon yli äkkipysähdyksellä kaupunkinopeuksissa. Voi olla, että kovemmalla vauhdilla paiskautuu suoremmin eteenpäin ja osuu tankoon jne.
Ja mitä tuohon rintapanssariin tulee, niin voisin kuvitella yhden tutun pojan olevan vielä elossa, jos olisi sitä käyttänyt. Ajoi 70/80 luvun taitteessa kevarilla mutkasta suoraan mäntyyn 30m sairaalan portailta. Käveli itse sisään sairaalaan, mutta tuli ruumisautolla ulos

Menehtyi sisäisiin vammoihinsa.
Kyllä Rautis on Raaka peli

Ajan ainoastaan nautinnosta, en velvollisuudesta

Kaikkea ei kannata kokeilla itse, voi ottaa opiksi kaverienkin mokista!